13 mrt Diagnose en reparatie voor nieuwe klant in Sierra Leone
Voor onze nieuwe klant Sierra Rutile – een mijnbedrijf in Sierra Leone – hebben wij opdracht gekregen een diagnose te stellen bij een Demag AC-80-2 mobiele hijskraan, die 2 jaar geleden is omgevallen en sindsdien niet meer werkt.
De kraan viel met de mast in het water door overlast tijdens het verwijderen en hijsen van stalen delen van een constructie. Een lokaal bedrijf heeft de machine rechtop gezet, ingepakt en bij de garage van het bedrijf geparkeerd. Al twee jaar lang hebben verschillende bedrijven en lokale monteurs zonder succes geprobeerd de machine aan de gang te krijgen. Steeds meer functies vielen uit en nu start de machine alleen nog in noodloop.
In eerste instantie is een diagnose gesteld om te kijken wat er precies mankeert aan de kraan. Er is een lijst met benodigde onderdelen opgesteld om aan de opdrachtgever te overhandigen.
Op dezelfde reis is een GM4075-1 van dezelfde klant gerepareerd: de stempelbediening, ABS en diverse andere systemen in de kraan doen het weer.