Over S.A.M.

Over S.A.M.

Wij hebben ruime kennis en ervaring opgebouwd op verscheidene gebieden zodat wij onze klanten op brede basis kunnen ontzorgen.

Wat begon als een kleinschalig service verlenend bedrijf is uitgegroeid tot een wereldwijde onderneming die projectmatig alle met hijsen gerelateerde zaken kan leveren en organiseren: van kraan tot machinist! Op meerdere projecten leveren wij – naast verscheidene machines – ook onderhoud- en reparatiebenodigdheden, organiseren wij trainingen, verzorgen wij hijsplannen en kunnen wij machinisten inzetten. Veiligheid, continuïteit en kwaliteit zijn hierbij de belangrijkste voorwaarden.

Voor aankoop van verschillende soorten machines kunnen wij keuringen en inspecties verzorgen, waarna een uitgebreid technisch rapport gemaakt wordt.

Mocht een klant op zoek zijn naar een goede en geschikte, gebruikte machine, dan beschikken wij – via een betrouwbaar netwerk van verhuurders, dealers en commissionairs – over een uitgebreid aanbod.

Snelle vakkundige diagnose – ter plaatse of online – is door het gebruik van digitale technieken in machines een must. Doelstelling is dat de machines volgens schema’s en aanwijzingen van de fabrikant worden gerepareerd. Hierdoor leiden reparaties niet tot nieuwe storingen en kunnen toekomstige problemen sneller en eenvoudiger worden opgelost.

Door regelmatig trainingen en scholingen te volgen bij de fabrikanten van de machines, bezitten wij de up-to-date kennis die nodig is voor diagnose en reparatie van de hedendaagse hijskranen en andere machines.

Het door ons uitgevoerde onderhoud is eveneens volledig gebaseerd op de aanwijzingen van de machinefabrikanten en er wordt gebruik gemaakt van o.a. filters en smeermiddelen van hoge kwaliteit. Alle benodigde middelen en gereedschappen zijn hiervoor aanwezig.

Onderdelen moeten snel ter plaatse kunnen zijn. Door een goede relatie met leveranciers en transporteurs kunnen wij onderdelen voor de meeste machines wereldwijd snel verzenden, waarbij wij ook de aangifte bij de douane en andere benodigde documenten verzorgen.

Snelle vakkundige diagnose, ter plaatse of online, is door gebruik van digitale technieken in machines een must. Doelstelling is de machines volgens schema’s en aanwijzingen van de fabrikanten te repareren zodat reparaties niet tot nieuwe storingen leiden, en storingen en problemen in de toekomst sneller en eenvoudiger op te lossen zijn. Door regelmatige en recente trainingen en scholingen voornamelijk bij machine fabrikanten te volgen, bezitten wij de kennis en toegang die nodig is voor diagnose en reparatie aan hedendaagse hijskranen en andere machines.

Ook het door ons uitgevoerde onderhoud is volledig gebaseerd op de aanwijzingen van machine fabrikanten, met gebruik van hoge kwaliteit materialen zoals filters en smeermiddelen. Hiervoor zijn alle nodige middelen en gereedschappen aanwezig.

Onderdelen snel ter plaatse krijgen is belangrijk. Door een goede relatie met leveranciers en transporteurs kunnen wij onderdelen voor de meeste machines snel wereldwijd verzenden inclusief douane aangifte en het verzorgen van de nodige documenten.

Offerte aanvraag

Foto ter verduidelijking

Uploaden als jpeg, jpg, png, gif of tiff. Max 2 mb

Wanneer je dit formulier gebruikt, ga je akkoord met de opslag en verwerking van jouw gegevens door deze website.

Advies of een diagnose nodig?

Geschiedenis

S.A.M. International Crane Advise is opgericht in 2005 toen de eigenaar van een Ests kraanverhuurbedrijf de mogelijkheid aanbood om voor zijn bedrijf een technische dienst en werkplaats op te zetten. Er is aanvankelijk een overeenkomst aangegaan op basis van advies, maar al snel is S.A.M. daar gedetacheerd in technisch management en service engineering.  

Vóór die tijd is de oprichter werkzaam geweest als machinist en monteur in mobiele hijskranen en hij heeft – voor een handelsonderneming in gebruikte kranen – internationaal reparaties verricht en transporten verzorgd.

In Estland is een systeem opgezet voor de werkplaats en de levering van onderdelen vanaf de fabrikanten werd gestroomlijnd. Machinisten en monteurs zijn geschoold en binnen een half jaar werden ziekteverzuim en stilstand van machines teruggebracht tot West-Europese waarden. Oude en misbruikte kranen zijn opgeknapt of gewisseld voor jongere gebruikte machines en het kraanpark is uitgebreid van 30 naar 85 kranen met een capaciteit variërend van 25 en 400 ton.

In Tartu en Parnu zijn twee dochterondernemingen gestart met technische ondersteuning en in Riga (Letland) is een volledige werkplaats opgezet en ingericht. Na anderhalf jaar is overgegaan tot aanschaf van nieuwe kranen – in totaal 104 stuks – waaronder de Liebherr LTM 11200 1200-tons mobiele hijskraan. Het bedrijf beweegt zich nu op ook het vlak van rupskranen en torenkranen.

Toen zich in april 2008 een crisis begon af te tekenen is in gezamenlijk overleg besloten de werkzaamheden voor het Estse verhuurbedrijf te beëindigen.

Er werd gestart met het opbouwen van een trouwe groep klanten. Voor Heineken Nederland werd op projectbasis begonnen met het zoeken naar en aankopen van hijskranen en andere machines voor Afrikaanse brouwerijen. Daar zijn – met door S.A.M. geselecteerde en geleverde kranen – op verschillende brouwerijen nieuwe fermenteertanks en andere processtukken geplaatst. Ook mochten wij de opleiding van de lokale machinisten verzorgen evenals de hijsplanning en veiligheid op de verschillende sites. Tussen de werkzaamheden door werden de kranen onderhouden en gerepareerd.

Dit hebben wij als compleet pakket kunnen aanbieden: de klant heeft er geen omkijken naar gehad! Sindsdien verzorgen wij wereldwijd en voor uiteenlopende bedrijven en klanten de reparaties en onderdelen voor een grote verscheidenheid aan machines.

Chat openen
Need a quick answer from us? Send a WhatsApp message!